commas အသံုးျပဳျခင္း
commasကို ဝါက်စာေၾကာင္းအတြင္း ေခတၱရပ္တန္႔လိုေသာ ေနရာမ်ားႏွင့္ စာဖတ္ရာတြင္ရွင္းလင္လြယ္ကူေစရန္ အသံုးျပဳျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
၁။ တဆက္တည္းျဖစ္တဲ႔ သံုးခု (သို႔) သံုးခုထက္ပိုေသာ သီးျခားအေၾကာင္းအရာေတြ၊ Nouns၊ adjectives၊ Verbs ကို ခြဲျခားဖို႔သံုးျခင္း
ဥပမာ။ ။ He hit the ball, dropped the bat, and ran to first base.
For dinner I had soup, fish, chicken, dessert, and coffee.
She was young, beautiful, kind, and intelligent.
Tony ran towards me, fell, yelled, and fainted.
အထက္ပါ ဥပမာမွာ dropped the bat ျပီးေနာက္ and or or ႏွင့္တြဲသံုးေသာ comma ကို Oxford comma ဟုေခၚၾကပါတယ္။
commasကို ဝါက်စာေၾကာင္းအတြင္း ေခတၱရပ္တန္႔လိုေသာ ေနရာမ်ားႏွင့္ စာဖတ္ရာတြင္ရွင္းလင္လြယ္ကူေစရန္ အသံုးျပဳျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
၁။ တဆက္တည္းျဖစ္တဲ႔ သံုးခု (သို႔) သံုးခုထက္ပိုေသာ သီးျခားအေၾကာင္းအရာေတြ၊ Nouns၊ adjectives၊ Verbs ကို ခြဲျခားဖို႔သံုးျခင္း
ဥပမာ။ ။ He hit the ball, dropped the bat, and ran to first base.
For dinner I had soup, fish, chicken, dessert, and coffee.
She was young, beautiful, kind, and intelligent.
Tony ran towards me, fell, yelled, and fainted.
အထက္ပါ ဥပမာမွာ dropped the bat ျပီးေနာက္ and or or ႏွင့္တြဲသံုးေသာ comma ကို Oxford comma ဟုေခၚၾကပါတယ္။
၂။ ေနရာဖလွယ္၍ ရႏိုင္ေသာ နာမဝိေသသန adjectives မ်ားကို ခြဲျခားဖို႔အသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ He is a strong, healthy man.
ဥပမာ။ ။ He is a strong, healthy man.
၃။ independent clauses ႏွစ္ခုကို စာေၾကာင္းဆက္ စကားလံုးမ်ားျဖစ္ေသာ (and, but, for, nor, yet, or, so) တို႔ကိုသံုး၍ ဆက္ေသာအခါ ပထမ clause အဆံုးမွာ comma အသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ He walked all the way home, and he shut the door.
ဥပမာ။ ။ He walked all the way home, and he shut the door.
၄။ Sentence ဝါက်စာေၾကာင္းတစ္ခုကို dependent clause အျဖစ္(While, because, if, when) ႏွင့္စတင္ျပီးေနာက္ comma ကိုအသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ If you are not sure about this, let me know now.
ဥပမာ။ ။ If you are not sure about this, let me know now.
၅။ အေရးမၾကီးေသာ words ၊ clauses ႏွင့္ phrasesမ်ားကို ခြဲထုတ္ဖို႔ အသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ Jill, who is my sister, shut the door.
ဥပမာ။ ။ Jill, who is my sister, shut the door.
၆။ well, yes, why, hello, hey, No စသည္ Interjections တို႔ကို စတင္ျပီးေနာက္ comma ကိုအသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ No, you can't have a dollar.
ဥပမာ။ ။ No, you can't have a dollar.
၇။ ဝါက်စာေၾကာင္း အသြားအလာကို ၾကားျဖတ္ စကားလံုးမ်ားျဖစ္ေသာ (nevertheless, after all, by the way, on the other hand, however) စသည္တို႔ျဖင့္ ခြဲထြက္ ေဖၚျပေသာအခါ အသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ I am, by the way, very nervous about this.
ဥပမာ။ ။ I am, by the way, very nervous about this.
၈။ ရက္၊လ၊ႏွစ္မ်ားကို ခြဲျခားဖို႔ အသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ It was in the Sun's June 5, 2003, edition.
ဥပမာ။ ။ It was in the Sun's June 5, 2003, edition.
၉။ ျမိဳ႔ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္မွခြဲျခားေရးဖို႔ အသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ I'm from the Akron, Ohio, area.
ဥပမာ။ ။ I'm from the Akron, Ohio, area.
၁၀။ အမည္နာမေတြရဲ႕ ေနာက္မွာ Sr. or Jr တို႔ပါလာတတ္ျပီး ေနာက္ဆံုးအမည္ျပီးလ်ွင္ comma ခံဓေလ့ရိွပါတယ္။ယင္းကဲ့သို႔ , Sr သံုးလ်ွင္ ေနာက္ comma တခုကို ေနာက္ဆံုးတြင္ ထည့္ေရးရပါတယ္။
ဥပမာ။ ။ Al Mooney, Sr., is here.
အလားတူဘဲ ဒီဂရီ၊ ဘြဲ႔ထူး ဂုဏ္ထူးမ်ားကို ေဖၚျပတဲ႔အခါမွာလည္း အသံုးျပဳပါတယ္။
ဥပမာ။ ။ Al Mooney, M.D., is here.
ဥပမာ။ ။ Al Mooney, Sr., is here.
အလားတူဘဲ ဒီဂရီ၊ ဘြဲ႔ထူး ဂုဏ္ထူးမ်ားကို ေဖၚျပတဲ႔အခါမွာလည္း အသံုးျပဳပါတယ္။
ဥပမာ။ ။ Al Mooney, M.D., is here.
၁၁။ တိုက္ရိုက္ ေဖၚျပခ်က္မ်ားကို ၾကားျဖတ္ေဖၚျပျခင္း၊ စတင္ျခင္းတြင္ အသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ He said, "I don't care."
ဥပမာ။ ။ He said, "I don't care."
၁၂။ ေမးခြန္းပါေဖၚျပခ်က္မ်ား၊ tag questions ေတြကို ခြဲျခားဖို႔ အသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ I can go, can't I?
She lives in Paris, doesn't she?
ဥပမာ။ ။ I can go, can't I?
She lives in Paris, doesn't she?
၁၃။ ဝါက်တခုအတြင္းရိွ ယွဥ္ျပိဳင္ပါရိွလာေသာ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ခြဲျခားဖို႔ အသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။ That is my money, not yours.
ဥပမာ။ ။ That is my money, not yours.
၁၄။ သာမန္ မိတ္ဆက္စတင္တဲ့ စကားစုျပီးေနာက္ commaကို သံုးျခင္း
ဥပမာ။ ။ Having finished the test, he left the room.
ဥပမာ။ ။ Having finished the test, he left the room.
၁၅။ စာေၾကာင္း၏အလယ္တြင္ စာေၾကာင္း အဓိပါယ္ရိွဖို႔ရာ မလိုအပ္ေသာclauses၊ phrasesႏွင့္ words မ်ားကို ေရးသားရာတြင္ comma အဖြင့္ အပိတ္တစ္စံုျဖင့္ ခြဲျခားေဖၚျပျခင္း
ဥပမာ။ ။
Clause: That Tuesday, which happens to be my birthday, is the only day when I am available to meet.
Phrase: This restaurant has an exciting atmosphere. The food, on the other hand, is rather bland.
Word: I appreciate your hard work. In this case, however, you seem to have over-exerted yourself.
ဥပမာ။ ။
Clause: That Tuesday, which happens to be my birthday, is the only day when I am available to meet.
Phrase: This restaurant has an exciting atmosphere. The food, on the other hand, is rather bland.
Word: I appreciate your hard work. In this case, however, you seem to have over-exerted yourself.
၁၆။ သံုးခု (သို႔) သံုးခုထက္ပိုေသာ words၊ phrases ႏွင့္ clauses မ်ားကို ဆက္တိုက္ေရးသားသည္ကို ခြဲထုတ္ျခင္း
ဥပမာ။ ။ The candidate promised to lower taxes, protect the environment, reduce crime, and end unemployment.
ဥပမာ။ ။ The candidate promised to lower taxes, protect the environment, reduce crime, and end unemployment.
၁၇။ independent clauses ႏွစ္ခုကို semicolon ႏွင့္ conjunctive adverb တို႔ျဖင့္ေပါင္းျပီး ဝါက်ဆက္ရာတြင္ commaအသံုးျပဳျခင္း
ဥပမာ။ ။The football players want to improve; accordingly, they pump iron day and night.
ဥပမာ။ ။The football players want to improve; accordingly, they pump iron day and night.
၁၈။ comma အသံုးမျပဳရေသာ ေနရာမ်ား
a. subject ႏွင့္ verb ခြဲျခားဖို႔ မသံုးပါ။
ဥပမာ အမွား။ ။ An eighteen-year old in California, is now considered an adult.
b. main clause ရဲ့ေနာက္ dependent clause မစခင္
ဥပမာ အမွား။ ။The cat scratched at the door, while I was eating.
c. independent clauses ႏွစ္ခုကို commaျဖင့္ ေဖၚျပ၍ မရပါ။
ဥပမာ အမွား။ ။He walked all the way home, he shut the door.
d. that အေရွ႕တြင္ comma ခံသံုးျခင္း
ဥပမာ အမွား။ ။The colors, that were used to decorate the reception hall, were well-matched.
e. verbs မ်ားကို ခြဲျခားျခင္း
တစ္ခါတစ္ရံမွာ verbsမ်ားကို အဆင့္ဆင့္ေသာ ေနရာေတြမွာ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ အဲ႔ဒီအခါ ၄င္းverbsေတြကို commaႏွင့္ ခြဲျခားလို႔မရပါဘူး။
ဥပမာ အမွား။ ။She jogged for 30 minutes, and walked for 20 minutes.
a. subject ႏွင့္ verb ခြဲျခားဖို႔ မသံုးပါ။
ဥပမာ အမွား။ ။ An eighteen-year old in California, is now considered an adult.
b. main clause ရဲ့ေနာက္ dependent clause မစခင္
ဥပမာ အမွား။ ။The cat scratched at the door, while I was eating.
c. independent clauses ႏွစ္ခုကို commaျဖင့္ ေဖၚျပ၍ မရပါ။
ဥပမာ အမွား။ ။He walked all the way home, he shut the door.
d. that အေရွ႕တြင္ comma ခံသံုးျခင္း
ဥပမာ အမွား။ ။The colors, that were used to decorate the reception hall, were well-matched.
e. verbs မ်ားကို ခြဲျခားျခင္း
တစ္ခါတစ္ရံမွာ verbsမ်ားကို အဆင့္ဆင့္ေသာ ေနရာေတြမွာ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ အဲ႔ဒီအခါ ၄င္းverbsေတြကို commaႏွင့္ ခြဲျခားလို႔မရပါဘူး။
ဥပမာ အမွား။ ။She jogged for 30 minutes, and walked for 20 minutes.
No comments:
Post a Comment